دستگاه تستر باتری و دینام

روش کار دستگاه های تستر باتری و دینام

دستگاه تستر باتری و دینام خودرو دارای سیستمی کاملا دیجیتالی و میکروپروسسوری بوده و توانایی تست و عیب یابی کامل سیستم استارت زنی(باتری-دینام و استارت)را دارا می باشد. در این دستگاه باتری خودرو با استفاده از دو روش بارکشی جریان های ac , dc برای افزایش هر چه بیشتر دقت تست می شود. دستگاه های تستر باتری و دینام اصل الکترونیک به باتری داخلی نیازی نداشته و مستقیما از باتری خودرو تغذیه می شود. و در یک مرحله ی تست می تواند عیب سیستم را پیدا کرده و بر روی LCD نمایش دهد. در ساخت این دستگاه علاوه بر استفاده از اطلاعات و داده های علمی از داده های تجربی نیز استفاده شده است. (به این ترتیب که مقدار مقاومت داخلی انواع باتری های با آمپراژهای مختلف تست و در حافظه ی سیستم کنترل مرکزی ذخیره شده و در مراحل مختلف تست مورد استفاده قرار می گیرند). زیرا تست باتری خودرو را می توان امری نسبی دانسته و این نیز به دلیل متفاوت بودن تکنولوژی ساخت باتری ها می باشد. سیستم کنترل مرکزی دستگاه میکرو کنترولر می باشد و از زبان های بر نامه نویسی برای فرمان پذیری دستگاه استفاده شده است. برای انجام تست به وسیله ی دستگاه ابتدا مقادیر آمپر ساعت و میزان جریان دهی استاندارد باتری از کاربر دریافت شده و با مقادیر اندازه گیری شده توسط دستگاه مقایسه می گردد و نتایج تست به صورت فارسی و نمایش آمپر دار بر روی LCD نشان داده می شود.

کاربرد دستگاه های تستر باتری و دینام

از دستگاه های تستر باتری و دینام درکلیه ی نمایندگی های تعمیر خودرو – نمایندگی های باتری و باتری سازان استفاده می شود. همچنین برای کسانی که به نحوی با باتری سرو کار دارند می تواند ابزای مفید جهت بررسی خرابی باتری ها باشد. دقت بسیار بالا – عملکرد قابل اطمینان و سرعت در عیب یابی و قیمت بسیار مناسب آن از ویژگی های برتر دستگاه های تستر شرکت اصل الکترونیک می باشد.

تستر های باتری خارجی برای تست باتری فقط از روش تست جریان متناوب استفاده می کنند و این روش به تنهایی قادر به تشخیص دقیق خرابی باتری نمی باشد. ولی در دستگاه های شرکت اصل الکترونیک از دو روش تست بارکشی جریان متناوب و جریان ثابت استفاده می شود که امکان هرگونه اشتباه در تست را از بین می برد. همچنین در این دستگاه ها اطلاعات بسیار خوبی از میزان شارژ باتری ، خرابی دینام و استارت خودرو در اختیار تعمیر کاران قرار می گیرد که این امکان در نمونه های خارجی وجود ندارد.

تستر باطری و دینام


نوآوری دستگاه های شرکت اصل الکترونیک

در اختراع دستگاه های تستر باتری و دینام شرکت اصل الکترونیک برای اولین بار در دنیا از دو روش بارکشی جریان های ac , dc جهت تست باتری استفاده شده است، که امکان اشتباه در نتیجه ی تست را از بین می برد. از مزایای دیگر این دستگاه های می توان به قابل حمل بودن، کاملا دیجیتال و اتوماتیک بودن،سرعت بالای تست و نیز نمایش اطلاعات به زبان فارسی و به صورت آمپری اشاره کرد. از دیگر ویژگی های دستگاه های اختراع شده می توان به تشخیص خرابی و یا سالم بودن میزان شارژ دینام بعد از تست باتری، بدون روشن کردن ماشین اشاره کرد که کمک بسیار زیادی به تعمیر کاران می کند تا تشخیص صحیح از عملکرد باتری و دینام داشته باشند. همچنین با استفاده از روش های نرم افزاری توانایی استارت زنی باتری نیز مشخص می شود. زیرا ممکن است یک باتری با وجود آنکه خراب باشد در عین حال توانایی استارت زدن داشته باشد. از مزایای دیگر دستگاه های تستر باتری و دینام شرکت اصل الکترونیک این است که بسیاری از عملیات تست و محاسبات مورد نیاز به صورت نرم افزاری توسط سیستم کنترل مرکزی صورت می گیرد، که این از خصوصیاتی است که سخت افزار سیستم را کوچکتر کرده و عملیات ساخت و حتی عیب یابی آن را آسان می کند.

چرا تعمیرکاران و باتری فروشان به این دستگاه نیاز دارند؟

قبل از اختراع دستگاه تستر باتری و دینام نمایندگان پس از فروش و تعمیر کاران برق خودرو با مشکلات عدیده ای مواجه بودند که تعدادی از این مشکلات به شرح زیر می باشد: -عدم تشخیص درست و دقیق خرابی باتری، به دلیل اینکه دستگاه های خارجی موجود در بازار یا از روش بارکشی ac و یا از روش بارکشی dc استفاده می کنند که دقت عمل در تشخیص خرابی دستگاه ها را کم می کند. ولی در دستگاه های تستر شرکت اصل الکترونیک از هر دو روش جهت افزایش دقت تست استفاده می شود. -در دستگاه های خارجی فقط پر و یا خالی بودن باتری نشان داده می شود غافل از اینکه یک باتری با وجود اینکه ممکن است پر باشد ولی توانایی ذخیره و نگه داری انرژی را نداشته باشد و به مرور زمان تخلیه گردد. اما در دستگاه های شرکت اصل الکتروینک پس از نمایش میزان افت ولتاژ در موقع استارت زنی و نمایش وضعیت باتری ، توانایی آن برای استارت زنی و روشن کردن ماشین نیز نمایش داده می شود که کمک بسیار زیادی جهت تشخیص دقیق و درست می باشد.

-قبل از اختراع این دستگاه زمانی که باتری بر روی خودرو تست شده و نشان از ضعیف بودن آن بود جهت تشخیص دقیق باید دینام خودرو نیز چک می شد تا پس از اطمینان از سلامت دینام خرابی باتری اعلام می شد. به همین دلیل تعمیر کار باید خودرو را روشن کرده و دینام آن را مورد تست قرار می داد.

مراحل روشن کردن مجدد خودرو که نیاز به یک باتری کمکی دارد از جمله مشکلات این مرحله می باشد، ولی با به کار بردن این دستگاه بعد از تست باتری و بدون روشن کردن خودرو تعمیر کار از خرابی دینام خودرو اطلاع پیدا می کند.

مزایای استفاده از دستگاه های تستر باتری شرکت اصل الکترونیک​

دستگاه های تستر باتری و دینام شرکت اصل الکترونیک پس از تحقیق و بررسی های فراوان با توجه به نیاز تعمیرکاران داخلی تولید شده است. این تحقیق منجر به تولید دستگاه هایی شده است که دارای منو و صفحه نمایش فارسی با کارکرد آسان هستند. همچنین قابلیت سخنگو بودن به زبان فارسی می تواند روند تست دینام و باتری توسط تعمیرکاران ایرانی را سریعتر کند. دستگاه های تستر شرکت اصل الکترونیک برعکس نمونه های خارجی که توسط وارد کنندگان کالا وارد شده و بعضا ضمانت خدمات پس از فروش معتبری هم ندارند، از شبکه توزیع و خدمات پس از فروش معتبری در سطح کشور برخوردار هستند. و این تضمین را به خریداران می دهند که دستگاه های تولید شده توسط خود را پس از اتمام مدت زمان گارانتی نیز از لحاظ تامین قطعات و تعمیرات پشتیبانی کند. با توجه به قیمت مقرون به صرفه و امکانات بسیار خوب دستگاه های تستر باتری و دینام شرکت اصل الکترونیک نسبت به نمونه های خارجی استقبال از این دستگاه ها روز به روز در حال افزایش است. و این امر موجب شده تا این شرکت دستگاه های متنوع تری را با توجه به نیاز تعمیرکاران و مخاطبان خود طراحی کند.

ضرورت استفاده از دستگاه های تستر باتری و دینام

 امروزه با توجه به رشد روز افزون سیستم های پیشرفته ی خوردو باتری ها نقش حیاتی در کارکرد خودرو ایفا می کنند. و عدم کارکرد صحیح باتری یا خرابی آن می تواند ضررهای مادی فراوانی را برای صاحبان وسیله نقلیه ایجاد کند. همین امر باعث می شود که استفاده از دستگاه تست باتری و عیب یابی آن اهمیت داشته باشد. و برای تست باتری ها باید از روش های پیشرفته تر و دقیقتری استفاده کرد که ضریب خطا را به حداقل برساند. همچنین یکی از مشکلات اساسی در تست باتری توسط بعضی از تعمیرکاران این است که تعمیر کار جهت اطمینان از سالم بودن دینام باید ماشین را روشن می کرد. که این خود مشکلات فراوانی را بوجود می آورد، ولی با به کار بردن این دستگاه بدون نیاز به روشن کردن خودرو می توان از خرابی باتری و دینام مطمئن شد.